in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu

in Jakarta

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Mei 2015 | Indonesië, Batavia

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Dagje Jakarta – tja even flink overschakelen. Drukte en een zeer gevarieerd geuren pallet.. Vanochtend was er een excursie, nou we dachten we gaan niet mee maar dat doen zelf wel even . Het eerste half uur ging goed, de historische Nederlandse ophaalbrug bekeken en het Fatahillah plein. Maar toen richting haven .. nah… na veel vragen, dwalen en omdraaien liepen we na anderhalf uur in de hitte weer langs ons hotel maar nu dan wel de goede kant op. Dwars door een supersmal sloppenwijk steegje, beide zijden keken de ogen uit.. De boten (schoeners) gevonden en toen, wijs geworden, lekker met de taxi richting ‘monas’ (het nationale monument) en het ‘museum nasional’.
Dat ‘museum nasional’ had precies alles wat Mark en ik wilden zien en een rustig plekkie voor Ina om boekjes te lezen als ze het zat zou zijn. Helaas 14 Mei -> alle museums dicht. We moeten dus nog een keer terug. Nu maar met de taxi hup naar Cafe Batavia om af te koelen en te lunchen met wafels / pancakes. Heerlijk! Toen we bijgekomen waren werd het tijd voor de tweede poging: naar een Taoistische/ Boeddistische tempel in Glodok (‘chinatown’) Met zijn vieren (Conny was ook mee) in twee tuktuks. Eerst wat trammelant want ze vroegen 3 keer zoveel als de taxi dus dat hebben we weg onderhandeld compleet met al weer weglopen en zo.
Lachen, scheuren door het verkeer en door steeds smallere staatjes in Glodok tot we pal voor de deur stonden. Top.
Mooie tempels bekeken, en daarna door een leuke markt van steegjes bruisend met activiteit gestruind. Voldaan weer terug naar het hotel, even lekker gezwommen. ’s Avonds heerlijk gegeten in een tentje achter het Fatahillah plein (jaja we beginnen de weg te kennen)
Morgen verder naar Bandung.