Botanische tuin Bogor / Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu Botanische tuin Bogor / Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu

Botanische tuin Bogor / Bandung

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Frank

15 Mei 2015 | Indonesië, Bandung

Om 7 uur vertrokken we met de bus richting Bandung, helaas ivm drukte verkeer niet via de Puncak pas maar via de snelweg (tolweg). Dus geen mooie landelijke route langs theeplantages. Erg jammer.
Onze eerste stop was bij de botanische tuin van Bogor, vroeger heette Bogor Buitenzorg. Deze tuinen zijn begin 19de eeuw door dr. Reinwardt aangelegd, hier werden alle bijzondere bomen en planten verzameld. We hebben door de Mexicaanse tuinen, het herbarium, het orchidarium, de nursery en de waterplanten tuinen gestruind. Natuurlijk ook de Victoria waterlelies bewonderd.
Verder met de bus, toch nog een paar theestruiken gezien. Rond 14.30 uur waren we in Bandung, hier is duidelijk de Nederlandse invloed zichtbaar. De huizen zien er behoorlijk koloniaal uit, hier lijkt veel meer rijkdom dan in Jakarta. We zijn nog naar een super grote mall gelopen, dit deed denken aan bijvoorbeeld Rosada, allemaal luxe winkels. De rijkere bevolking zag je hier shoppen, de kleding is hier ook veel vrijer, korte broeken of rokjes, het kan allemaal. Wij hebben inkopen voor morgen gedaan, we gaan met de trein een deel van onze route afleggen, richting Yogakarta. Dus heerlijke muffins gekocht voor onderweg.
Hierna één van de vele restaurantjes gekozen, we kwamen op de Japanner uit, met heerlijke sushi. Hier veel te veel van gesmuld, inmiddels was de vertrouwde tropische regenbui weer aangekomen. Dus eerst maar thee gaan drinken, helaas was dit koude thee (met ijsklontjes), op verzoek werd dit warm gemaakt. Ja……………., inderdaad de ijsklontjes waren gesmolten . Na de bui hebben we in het hotel maar warme thee en koffie gedronken.
Morgen weer op tijd klaar staan voor onze treinreis!

• 18 Mei 2015 - 12:32

Ad En Ine Martens:

Wij weten dat Bandung moderner is. ( Een vriend van mij ( Hans- Ina kent die wel) heeft daar de universiteit opgericht die ook naar hem is vernoemd ( Van Roosmalen)
    Zodoende werd hij van tijd tot tijd op de hoogte gehouden van het gebeuren op Bandung