senggigi - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu senggigi - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu

senggigi

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Frank

28 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

Na een uurtje met de bus, kwamen we aan in de haven Padang bai. Hier nemen we de ferry naar Lombok. Er komen een aantal mannen aangerend die de koffer de boot op willen dragen, dit geeft veel rumoer en getouwtrek om de koffers. Uiteindelijk worden alle koffers op de boot gebracht voor 15.000 IRP (ongeveer 1 euro). Na de 4 uur durende overtocht, herhaalde dit tafereel zich nog een keer. Tijdens de reis wel 2 maal dolfijnen rondom de boot gespot!!
We kwamen rond 14 uur aan in ons hotel aan de rand van Senggigi. Een prachtig groot hotel aan zee, met een flink zwembad. Eerst even een stukje gewandeld, hierna de zee in en na een buiten douche het zwembad in, waar we een volleybalwedstrijdje hebben gespeeld. Daarna nog even in de zon gelegen en de zonsondergang proberen te fotograferen, maar een wolkje verpeste het een beetje.
’s Avonds met een taxi (2 euro) naar een lekker restaurantje aan de zee. Hier weer genoten van de Lombok keuken, deze is pittig. Lombok betekent ook peper, dat is aan het eten te merken. Hier is de bevolking overwegend moslim, dus bier (alcohol) is weer wat moeilijker verkrijgbaar. Toch ook vanavond weer van bier en een glas wijn (5 euro) kunnen genieten.