senggigi 3 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu senggigi 3 - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu

senggigi 3

Door: Ina en Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

30 Mei 2015 | Indonesië, Senggigi

De laatste dag hier ….
Ina en Mark zijn (samen met Conny) een dag met een chauffeur naar een prachtig strand bij Kuta gegaan. Volgens de reisgids is hier het mooiste strand van Indonesië, het is een bijna cirkelvormige baai, Tanjung Aan. Het is nog ongerept en ook hier zou je mooi kunnen snorkelen. Vlak voor we vertrekken begrijpen we van de gids en chauffeur dat je er niet kunt snorkelen, althans er is niets te zien. Na een rit van ongeveer 70 km arriveren we bij de baai via een slechte weg. Onderweg zien we krakkemikkige huisjes, echt armoede in deze hoek van Lombok. Het strand ligt er prachtig bij, het water met turkooise en blauwe tinten. Helaas zijn en komen er wel veel schoolkinderen per bus, aangezien die vandaag de laatste schooldag hebben. Wij zijn dus meteen een toeristische attractie geworden. Iedereen is hier gekleed, ook in de zee, en wij gaan in ons badpak het water in. Ook de verkopers van kleedjes, armbanden enz weten ons te vinden. Eigenlijk voel je jezelf dan toch wel wat ongemakkelijk. Toen Conny en ik gingen zwemmen kwamen er meteen een aantal kinderen die ons volgde, dus wij dieper de zee in, want dat durfde de kinderen niet. Hier konden we ongestoord zwemmen. Toch zijn we hier ruim 3 uur gebleven, het was bewolkt met een windje, dus goed uit te houden. Er is inderdaad geen eetgelegenheid of ander strandtentje, het is echt nog authentiek. Zolang het duurt, want wij hoorde al dat er bij Kuta hotels gebouwd worden. Onderweg terug naar ons hotel zijn we nog bij een Chinese begraafplaats gestopt, dit zijn een soort tempeltjes, rijkelijk versierd. Vanavond met onze hele groep in het hotel, aan het strand / zwembad gegeten, met live muziek erbij. Morgen vertrekken we rond 11 uur richting het vliegveld, eerst voor de binnenlandse vlucht naar Jakarta, na 7 uur wachten vliegen we daarna naar Amsterdam. Terug naar het wisselvallige weer in Nederland.

Frank is gaan duiken bij de gili eilanden, een keer naar turtle paradise: hele grote zeeschildpadden lagen daar te luieren of te eten. Verder weer mooie koraal riffen vol met vis, uitschieters dus de schildpadden en verder trigger fish, lion fish, giant prawn.
Tussen de middag geluncht op het derde Gili eiland, Gili Trawangan, dat heeft nu als bijnaam ‘Gili tralala’ omdat het vol zit met jonge westerse toeristen, dus het is een soort een soort Ibiza.
Weer een topdag : )

• 30 Mei 2015 - 16:59

Mathilde:

Wauw Ina, Frank en Mark, wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt!!! Wat een avonturen en inderdaad wat jullie zeggen dit is een reis en geen vakantie. Die vakantie kun je wel gebruiken na zo'n reis. Een veilige terugreis en geniet nog heel lang van deze fantastische ervaring. Lieve groet Johan en Mathilde.

• 30 Mei 2015 - 18:36

Herman En Mieke:

Mooie dag weer gehad. Goede reis terug naar ons kikkerlandje. Stop maar wat zon in jullie koffers.

Lieve groet Herman en Ma xxxxxx

• 30 Mei 2015 - 23:31

Monique:

Aan jullie verhalen te lezen hebben jullie echt een fantastische vakantie gehad! Geweldig.
    Goede terug reis!

• 31 Mei 2015 - 09:01

Marijke En Harrie:

Hoi Buurtjes. Fijn dat jullie morgen weer thuis zijn.
    Een hele goede terug reis.
    En neem ff wat mooi weer meer mee naar huis!!

• 01 Juni 2015 - 08:34

Sandra En Fred:

Jammer dat jullie vakantie er al weer opzit.. Binnenkort maar eens afspreken om al die foto's bij jullie mooie verhalen te zien! Goeie reis terug.