dag 6 thornybush momwana lodge - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu dag 6 thornybush momwana lodge - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frank Verhallen - WaarBenJij.nu

dag 6 thornybush momwana lodge

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zaterdag 14 juli, dag 6

Vanmorgen om 6 uur gewekt, kopje thee met "koekje" en om 6.30 uur in de jeep.
Wat een verrassing, op iedere plaats ligt een deken met warmwater kruik!!!! Wat een verwennerij. Al snel vinden we pootafdrukken van een leeuw. We volgen de afdrukken, tot Ryan een bericht krijgt van een andere ranger dat er een luipaard is gespot. We keren en gaan er snel naar toe, onderweg steken moeder en kind neushoorn ons pad over. We hebben geluk het luipaard is er nog. Hij snuffelt rustig rond terwijl er inmiddels 3 jeeps ter plaatse zijn, dit lijkt hem niet te storen. Ongelooflijk hoe de dieren de jeep als "normaal" beschouwen.
Even later horen we dat er 5 olifanten zijn gezien, er zijn in dit deel van het park 39 olifanten. De olifanten zijn lekker takken en blaadjes van de bomen aan het eten. Als er een olifant richting achterzijde van onze jeep loopt, verplaatst Ryan snel de jeep, zodat we niet ingesloten raken. Zo ie zo valt het mij op dat de ranger nooit een doorgang blokkeren en echt respect hebben voor de dieren. Wel gaan we soms over kleine boompjes heen om dichter bij bijvoorbeeld het luipaard te komen.
Na de olifanten zijn we een stop gaan maken om koffie in de Bush te drinken. Je gelooft het niet, uit de jeep komt een opklap tafeltje, kleedje, thermoskannen, mokken, koekjes, muffins etc. Gisteravond gebeurde hetzelfde met frisdrank, nootjes, chips en een soort hartig worstje.
Na de stop nog diverse dieren gezien, zebra's, gnoes, wrattenzwijnen en natuurlijk impala's. Ook mooie vogels zoals de berghaan, papegaaiduif, een visarend met vis in zijn klauw en de gewone troupant. Waarom gewoon? Het is een bijzonder kleurrijke vogel!
Bij aankomst in de Lodge, staan rond de waterpoel apen, wrattenzwijnen, impala's, en de waterbok. Het ontbijt is buiten, met zicht op de waterpoel en de dieren. Zo wil ik iedere dag wel ontbijten!!!! Het lijkt wel of we in een film terecht zijn gekomen!
Na de high tea weer op safari. Deze keer zagen we drie leeuwinnen, die hadden net een wildebeest (gnoe) te pakken gekregen en lagen nu uit te buiken. Ze lagen erbij alsof ze voldaan waren en geen stap meer zouden verzetten.
Hierna een groep van zo'n 50 buffels gezien, met veel jonge ertussen. De neushoorn met kind ook weer gespot en twee andere neushoorns die gingen drinken bij een poel. Prachtige zonsondergang en natuurlijk de andere veel voorkomende dieren zoals de impala's etc.
Nu gaan we zo buiten aan de Zuid-Afrikaanse braai ons tegoed doen. Het eten is hier net als alles voortreffelijk.
Morgenochtend nog een laatste ochtend safari en dan vertrekken we uit deze luxe naar Tzaneen.

• 14 Juli 2012 - 21:16

Ma Herkströter:

Weer een geweldige dag dus tot morgen Liefs Ma en Herman

• 15 Juli 2012 - 11:37

Helma En Stefano:

hier een berichtje uit het regenachtige NL.
    Mooie reis zeker weten, we houden jullie in de gaten en zijn benieuwd naar de rest.
    Groetjes

• 15 Juli 2012 - 13:44

Ria:

Geweldig om zo te kunnen lezen wat jullie zien en uitspoken, jaloers.......